23:03
Поради

ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

Радимо батькам:

 

1. Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу. 

2. Формуйте у дітей позитивне ставлення до школи. 

3. Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолітками, бо якщо їх нема, виникає відчуття напруги й хвилювання, що призводить до агресивності. 

4. Головну увагу при формуванні невимушеності, в спілкуванні дитини з дорослими приділяйте сюжетно-рольовій грі ( гра в школу). 

5. Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, в яких носіями ролей виступають іграшки ( ляльки, тварини), дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі. 

6. Приділяйте увагу розвитку емоційної сфери дитини. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом. 

7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.

 8. Сприяйте розвитку дрібної моторики рук: малювати, розфарбовувати, ліпити, вирізати, наклеювати.

 9. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички й любов до праці.

 10. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку. 

 

 

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ПЕРШОГО ВЕРЕСНЯ?

 

        Розповісти про те, що чекає дитину цього дня.

 

За декілька днів почати вводити його в ритм "підйому і відбою”. 

Улюблене ведмежа (лялька або улюблена іграшка) повинне бути взяте з собою в портфель (він теж в перший день піде вчитися). 

Можна дати дитині з собою камінчик – амулет (забезпечує «зв’язок з батьками»). 

Основний одяг повинен бути новим і особливим (шкільна форма), але певна деталь одягу повинна бути знайомою і улюбленою (шкарпетки, майка, значок на сорочці і ін.) 

Мобільний телефон першого вересня (і взагалі в період адаптації) краще з собою не давати. Дитина гірше звикає до нової життєвої ситуації і нових дорослих, якщо у нього є можливість постійного контакту з батьками. 

Квіти вчителеві повинні бути такими, щоб дитина відчувала їх особливу красу (хай їх буде небагато). Краще, якщо дитина вибиратиме квіти разом з Вами. Це важливо, щоб у нього не виникало відчуття, що інші діти принесли красиві квіти, а він – погані. 

Приготувати все з вечора, щоб вранці не виникло суєти або паніки. Розрахувати час, щоб дитина з ранку могла не поспішаючи поїсти, сходити в туалет.

 

  

ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ

 

1. Чи хоче ваша дитина йти до школи? 

2. Чи приваблює вашу дитину в школі те, що вона там багато про що довідається і їй буде цікаво вчитися? 

3. Чи може ваша дитина самостійно займатися якою-небудь справою, що вимагає зосередженості протягом 30 хвилин (наприклад, працювати з конструктором)? 

4. Ваша дитина в присутності незнайомих почувається вільно, незакомлексовано? 

5. Ваша дитина уміє складати за малюнком розповіді, не коротші п’яти речень? 

6. Чи може вона розповісти напам’ять кілька віршів? 

7. Чи вміє змінювати іменники за числами? 

8. Ваша дитина вміє читати по складах або, що краще, цілими словами? 

9. Чи вміє вона рахувати до десяти і у зворотньому порядку? 

10. Може вирішувати прості задачі на віднімання або додавання одиниці? 

11. Має тверду руку (упевнено тримає олівця тощо)? 

12. Любить малювати й розфарбовувати картинки? 

13. Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)? 

14. Може зібрати розрізаний малюнок із п’яти частин за одну хвилину? 

15. Знає назви диких та домашніх тварин? 

16. Може узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом "овочі” помідори, моркву, цибулю)? 

17. Чи може ваша дитина працювати самостійно — малювати, збирати мозаїку тощо? 

18. Може розуміти й точно виконувати словесні інструкції?

 

 

Результат тестування залежить від кількості позитивних відповідей ("Так”) на питання тесту.

 

Якщо їх:

 

15-18 балів — дитина цілком готова до школи;

 

10-14 балів — дитина багато чого вже вміє, та слід звернути увагу на зміст тих питань, на які ви відповіли "Ні”. Саме він підкаже вам, над чим необхідно попрацювати;

 

9 та менше балів — необхідно звернутися до спеціалістів, дитина потребує значної уваги й роботи з нею.

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКА

 

   Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища. 

Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність. 

Ваша дитина прийшла в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку. 

Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання. 

Підтримаєте дитину в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна його похвалити. 

Пам’ятаєте, що похвала і емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини. 

Якщо вас щось непокоїть в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

 Зі вступом до школи в житті вашої дитини з’явиться людина більш авторитетна, ніж ви.Це – вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ:

 

ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

 

Зовсім не слід:

 

  • змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;
  • оцінювати все, що робить малюк, так як оцінюється діяльність учня;
  • "проходити” з дитиною програму першого класу, насильно замінюючи гру навчанням.

 

Необхідно:

 

  • прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;
  • навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час.
  • учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення;
  • формувати світогляд дитини, знання:
  • про довкілля, про себе (прізвище, ім’я, адресу, № телефону, № школи), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі);
  • про своє село, місто, вулицю;
  • шлях від дому до школи і назад;
  • знати і виконувати Правила дорожнього руху,
  • вміти поводити себе на вулиці, в школі.
  • чітко відповідати на запитання дорослих
  • про явища природи (пори року, їх послідовність, місяці кожної пори року, їх загальну кількість і послідовність; дні тижня, частини доби);
  • про Сонце, дощ, сніг;
  • про урожай, борошно, із чого роблять хліб, цукор;
  • про улюблені книжки, вірші, казки, пісні, відомих письменників, художників, композиторів;

 

-         про дорослих людей (за віком, професіями, за своєю вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні й непорядні люди).

Категорія: Для батьків | Переглядів: 450 | Додав: :-)
Всього коментарів: 0
avatar